روش آرنولدی شتاب داده شده تطبیقی برای محاسبه رتبه ی صفحه ای

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، یک روش آرنولدی شتاب داده شده ی تطبیقی بر اساس ضرب داخلی وزن دار برای محاسبه ی رتبه ی صفحه ای مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و خواص آن مطالعه شده است. وزن های عددی بر اساس و منطبق با بردار مانده موجود متناظر با بردار رتبه ی صفحه ای تقریبی به گونه ای تغییر داده شده تا موجب سرعت بخشی و بهبود کارایی همگرایی گردد. نتایج عددی نشان می دهند که روش آرنولدی شتاب داده شده تطبیقی سریعتر از روش نوع-آرنولدی همگرا می شود، به ویژه وقتی عامل تعدیل به یک نزدیک است. با توجه به برتری همگرایی روش های نوع-آرنولدی به روش های قبلی همچون روش توانی و روش برونیابی مربعی، می توان اعلام کرد که روش جدید سریعتر از روش های موجود برای حل مسأله رتبه ی صفحه ای همگرا می گردد.

منابع مشابه

روش تکراری فوق تخفیف شتاب داده شده برای مسأله ی کمترین مربعات با رتبه ی ناقص

در این پایان نامه نیمه همگرایی روش تکراری فوق تخفیف شتاب داده شده ( aor) برای مسأله ی کمترین توان های دوم با رتبه ی ناقص را مطالعه می کنیم. شرایط لازم و کافی برای نیمه همگرایی روش های تکراری (jor), (aor)و گوس- سایدل بیان شده است. پارامترهای بهینه و عامل همگرایی وابسته بدست آمده است و در پایان چند مثال عددی برای روشن ساختن نتایج نظری آورده ایم.

15 صفحه اول

روش های تکراری فوق تخفیف شتاب داده شده ی پیش شرط سازی شده برای m-ماتریس ها

دستگاه معادلات خطی ax=b که در آن ماتریس ضرایب a یکm – ماتریس است را در نظر بگیرید. این گونه ماتریس ها در مسائل مختلفی از علوم و مهندسی ظاهر می شوند. در این پایان نامه به منظور حل دستگاه فوق، یک پیش شرط ساز کلی ارائه کرده و نشان می دهیم که این پیش شرط ساز، سرعت همگرائی روش های تکراری aor را افزایش می دهد. در پایان برای بیان کارایی روش، نتایج عددی متناظر با روش gmres پیش شرط سازی شده ارائه می شود.

15 صفحه اول

به کارگیری روش اصلاح شده FLQ-RAS در محاسبه جدول داده- ستانده استان فارس

نیاز به برنامه ­ریزی منطقه­ای در سال­های اخیر در جهان و ایران مورد توجه پژوهشگران و سیاست­گذاران اقتصادی واقع شده است. از این رو، روش­های مختلفی برای استفاده از آمار و داده­های منطقه­ای توسط پژوهشگران و اندیشمندان پیشنهاد شده است؛ اما به دلیل کم سابقه­تر بودن این نوع برنامه­ریزی و داده­های متفاوت هر کشور، استفاده از روش­های برنامه­ریزی منطقه­ای یک کشور برای سایر کشورها، نیاز به تعدیل مناسب با د...

متن کامل

استفاده از طیف شتاب زلزله برای محاسبه نیروی وارد بر اجزای غیر سازه ای

در این تحقیق، محاسبه شتاب وارد بر اجزاء غیرسازه ای واقع بر روی طبقات سازه های قاب خمشی و مهاربندی شده هم محور و برون محور تحت اثر زلزله مورد بررسی قرار می گیرد. برای بررسی این موضوع از تحلیل های تاریخچه زمانی غیرخطی قاب های فولادی 3، 5 و 7 طبقه با پریودها و ضرایب کاهش مقاومت مختلف تحت اثر رکوردهای حوزه دور و نزدیک استفاده شده است. برای انجام مطالعات پارامتری از مدل برشی اصلاح شده قاب های فلزی ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023